miercuri, 5 noiembrie 2008
Vizite si schimburi pentru personalul din domeniul educatiei adultilor
ACTIUNE NOUA!Obiective si activitati
Actiunea contribuie la imbunatatirea calitatii educatiei adultilor (de tip formal, non-formal si informal), permitand personalului care lucreaza sau intentioneaza sa lucreze in acest domeniu sa beneficieze de o vizita cu scop profesional, intr-o tara participanta la Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii, alta decat cea din care provine sau lucreaza.
Participantii sunt incurajati sa dobandeasca o viziune mai larga asupra educatiei adultilor in Europa si, depinzand de scopul vizitei, sa isi imbunatateasca abilitatile de predare, coaching sau consiliere. Pot sprijini activitatea organizatiei care ii primeste prin expertiza de care dispun in domeniul predarii, managementului sau altor activitati conexe, cu respectarea urmatoarelor conditii:
- durata vizitei poate sa varieze in functie de scop, dar nu trebuie sa depasesca perioada de 3 luni (vizitele cu durata mai mare de 3 luni vor fi eligibile pentru actiunea „Asistenti Grundtvig”);
- pot efectua vizita individual sau, cand este cazul, in grupuri mici (in acest caz trebuie trimise formulare de candidatura separate pentru fiecare participant) ;
- pot participa la vizite unilaterale sau bilaterale (sub forma unui schimb intre organizatiile implicate);
- pot solicita, pentru o perioada stabilita, vizite la mai multe organizatii;
- pot derula activitati care sa se refere la domeniul educatiei adultilor si sa fie corelate cu activitatile profesionale.
Activitatile pot fi:
- stagiu de predare la o organizatie de educatie a adultilor;
- studierea aspectelor legate de educatia adultilor in tara de destinatie, cum ar fi: continutul si metodele de predare, metodele utilizate pentru cresterea accesului la forme de educatie a adultilor, managementul educatiei adultilor (privit la nivel local si regional, administrarea si conducerea organizatiei, probleme legate de buget, asigurarea calitatii), servicii de sprijin pentru adulti (consiliere si orientare);
- studierea si/ sau furnizarea expertizei asupra sistemului/ aspectelor legate de politica educatiei adultilor, incluzand aspecte strategice si referitoare la dezvoltarea indicatorilor specifici;
- perioade de „job-shadowing” (observare) intr-o organizatie de educatie a adultilor, intr-o organizatie publica sau non-guvernamentala implicata in educatia adultilor, cu scopul studierii metodelor non-formale sau informale de educatie;
- participarea la un seminar sau conferinta cu valoare adaugata semnificativa pentru candidat si, implicit, pentru organizatia de unde provine acesta, incluzand Conferintele Europene dedicate Parteneriatelor pentru Invatare Grundtvig.
In cazul in care principalul obiectiv al unei astfel de vizite este dezvoltarea cooperarii viitoare intre organizatia participantului si organizatia vizitata cu scopul elaborarii de noi proiecte, candidatii vor fi orientati spre Vizitele Pregatitoare.
Cine poate beneficia de finantare
Pot sa solicite vizite si schimburi:
- persoanele aflate in orice etapa a formarii profesionale, care lucreaza cu norma intreaga sau in regim part-time, in sectorul de educatie a adultilor (formal, non-formal, informal) inclusiv voluntari. Pot fi inclusi:
- profesori si formatori in educatia adultilor, precum si formatorii acestor categorii de persoane;
- directori si personal din managementul organizatiilor care ofera servicii de educatia adultilor;
- personal care este implicat in activitati interculturale de educatie a adultilor, sau care lucreaza cu grupuri de imigranti, comunitati etnice sau persoane itinerante;
- personal care lucreaza cu adultii cu nevoi educationale speciale;
- personal care lucreaza cu persoane cu risc de marginalizare, cum ar fi mediatorii si animatorii de strada;
- personal care lucreaza in domeniul consilierii si orientarii in cariera;
- personal care lucreaza in cadrul autoritatilor regionale si care sunt implicati in educatia adultilor, inclusiv in inspectorate.
- formatori si personal din domeniul formarii continue;
- fosti profesori sau personal educational care isi reiau activitatea dupa o perioada de pauza;
- persoane cu calificare initiala in educatia adultilor si care intentioneaza sa inceapa sau sa reinceapa activitatea in acest domeniu;
- persoane care se recalifica pentru educatia adultilor venind din alte domenii de activitate, pensionari sau care au intrerupt viata profesionala datorita unor responsabilitati personale/ familiale;
- studenti care au incheiat cel putin 2 ani de studiu pentru o diploma sau calificare echivalenta in educatia adultilor sau care fac master in acest domeniu.
Candidatii recalificati sau care reintra pe piata fortei de munca intr-o activitate legata de educatia adultilor trebuie sa demonstreze ca au inceput sau reinceput lucrul.
Actiunea contribuie la imbunatatirea calitatii educatiei adultilor (de tip formal, non-formal si informal), permitand personalului care lucreaza sau intentioneaza sa lucreze in acest domeniu sa beneficieze de o vizita cu scop profesional, intr-o tara participanta la Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii, alta decat cea din care provine sau lucreaza.
Participantii sunt incurajati sa dobandeasca o viziune mai larga asupra educatiei adultilor in Europa si, depinzand de scopul vizitei, sa isi imbunatateasca abilitatile de predare, coaching sau consiliere. Pot sprijini activitatea organizatiei care ii primeste prin expertiza de care dispun in domeniul predarii, managementului sau altor activitati conexe, cu respectarea urmatoarelor conditii:
- durata vizitei poate sa varieze in functie de scop, dar nu trebuie sa depasesca perioada de 3 luni (vizitele cu durata mai mare de 3 luni vor fi eligibile pentru actiunea „Asistenti Grundtvig”);
- pot efectua vizita individual sau, cand este cazul, in grupuri mici (in acest caz trebuie trimise formulare de candidatura separate pentru fiecare participant) ;
- pot participa la vizite unilaterale sau bilaterale (sub forma unui schimb intre organizatiile implicate);
- pot solicita, pentru o perioada stabilita, vizite la mai multe organizatii;
- pot derula activitati care sa se refere la domeniul educatiei adultilor si sa fie corelate cu activitatile profesionale.
Activitatile pot fi:
- stagiu de predare la o organizatie de educatie a adultilor;
- studierea aspectelor legate de educatia adultilor in tara de destinatie, cum ar fi: continutul si metodele de predare, metodele utilizate pentru cresterea accesului la forme de educatie a adultilor, managementul educatiei adultilor (privit la nivel local si regional, administrarea si conducerea organizatiei, probleme legate de buget, asigurarea calitatii), servicii de sprijin pentru adulti (consiliere si orientare);
- studierea si/ sau furnizarea expertizei asupra sistemului/ aspectelor legate de politica educatiei adultilor, incluzand aspecte strategice si referitoare la dezvoltarea indicatorilor specifici;
- perioade de „job-shadowing” (observare) intr-o organizatie de educatie a adultilor, intr-o organizatie publica sau non-guvernamentala implicata in educatia adultilor, cu scopul studierii metodelor non-formale sau informale de educatie;
- participarea la un seminar sau conferinta cu valoare adaugata semnificativa pentru candidat si, implicit, pentru organizatia de unde provine acesta, incluzand Conferintele Europene dedicate Parteneriatelor pentru Invatare Grundtvig.
In cazul in care principalul obiectiv al unei astfel de vizite este dezvoltarea cooperarii viitoare intre organizatia participantului si organizatia vizitata cu scopul elaborarii de noi proiecte, candidatii vor fi orientati spre Vizitele Pregatitoare.
Cine poate beneficia de finantare
Pot sa solicite vizite si schimburi:
- persoanele aflate in orice etapa a formarii profesionale, care lucreaza cu norma intreaga sau in regim part-time, in sectorul de educatie a adultilor (formal, non-formal, informal) inclusiv voluntari. Pot fi inclusi:
- profesori si formatori in educatia adultilor, precum si formatorii acestor categorii de persoane;
- directori si personal din managementul organizatiilor care ofera servicii de educatia adultilor;
- personal care este implicat in activitati interculturale de educatie a adultilor, sau care lucreaza cu grupuri de imigranti, comunitati etnice sau persoane itinerante;
- personal care lucreaza cu adultii cu nevoi educationale speciale;
- personal care lucreaza cu persoane cu risc de marginalizare, cum ar fi mediatorii si animatorii de strada;
- personal care lucreaza in domeniul consilierii si orientarii in cariera;
- personal care lucreaza in cadrul autoritatilor regionale si care sunt implicati in educatia adultilor, inclusiv in inspectorate.
- formatori si personal din domeniul formarii continue;
- fosti profesori sau personal educational care isi reiau activitatea dupa o perioada de pauza;
- persoane cu calificare initiala in educatia adultilor si care intentioneaza sa inceapa sau sa reinceapa activitatea in acest domeniu;
- persoane care se recalifica pentru educatia adultilor venind din alte domenii de activitate, pensionari sau care au intrerupt viata profesionala datorita unor responsabilitati personale/ familiale;
- studenti care au incheiat cel putin 2 ani de studiu pentru o diploma sau calificare echivalenta in educatia adultilor sau care fac master in acest domeniu.
Candidatii recalificati sau care reintra pe piata fortei de munca intr-o activitate legata de educatia adultilor trebuie sa demonstreze ca au inceput sau reinceput lucrul.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu