duminică, 25 ianuarie 2015

Parteneriat de Ziua Unirii - 24 Ianuarie 2015

       Momente memorabile s-au derulat la Iași în ziua de 24 Ianuarie 2015 când o delegație de 55 de persoane din Comuna Chișcăreni Raionul Sângerei-Republica Moldova formată din Primari, conducători de raioane, Directori, Profesori, Invățători, studenți și elevi, o delegație condusă de Doamna Viorica Ignatiuc, profesoara de istorie la Liceul Teoretic  " Nicolae Casso" din satul Chiscareni, raionul Singerei, ne-au făcut o vizită de informare și schimb de experiență cu Asociația „Voluntarii Normaliști” după ce în dimineața aceleiași zile a participat la festivitățile prilejuite de Ziua Unirii Principatelor române Moldova și Țara Românească la 24 Ianuarie 1859. Proiectul gândit de cele două părți s-a derulat mai mult decât ne așteptam de bine în următoarea ordine cronologică:
    • Ne-am deplasat până la Fundație unde am debarcat și deplasat delegația în Piața Unirii, autocarul mergând să parcheze la Liceul Pedagogic „Vasile Lupu” unde urma să purtăm discuțiile „schimb de bune practici”;
    • Am participat împreună cu drag și voie bună la toate festivitățile din Piața Unirii. Imaginile de mai jos sunt grăitoare. 
    • Sub atenta privire a lui Al.I.Cuza am ovaționat „Vrem Unirea”
    •  am amintit faptele înaintașilor prin discursul Președintelui Klaus Iohannis
    •  am remarcat și salutat prezența masivă la miting a românilor din Basarabia și Bucovina, în imaginea de jos grupul cu steaguri din fața statuii lui Alexandru Ioan Cuza
    • am asistat la programul artistic organizat de Primaria Iași

    •  am dansat Hora Unirii după care l-am revăzut pe Cuza și ne-am deplasat pe Strada Alexandru Lăpușneanu
      la o porție de fasole cu cârnați afumat
       
    • am plecat apoi și ajuns la Liceul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași unde eram așteptați de D-l prof. Alexandru Sebastian președintele Asociației „Voluntarii Normaliști” pentru un schimb de experiență. 
    • Aici ni s-a prezentat istoria și tradiția Școlii Normale „Vasile Lupu” Iași
      • Am aflat scopul, obiectivele, metode de lucru și realizările Asociației „Voluntarii Normaliști”

        Am putut înțelege ce este normalismul, ce rol au proiectele europene și ONG-urile în formarea tinerilor învățători 
           
        • după care am plecat să facem o vizită rapidă a obiectivelor socio-culturale din zona Copou
           
         
          Ne-am oprit la Teiul lui Eminescu din Grădina Copou, la Muzeul Mihai Eminescu unde Doamna prof. Elena Mănucă ne-a încântat cu detalii din viața și opera lui Mihai Eminescu.
          Ne-am fotografiat în fața statuii lui Mihai Eminescu și a Teiului său
          • am participat apoi la un scurt program artistic susținut de
          O parte din corul cadrelor didactice din Chișcăreni

          Grupul de tineri dansatori din Lăpușna-Rep.Moldova

          Tineri studenți basarabeni la studii în România

          Elevi din Lăpușna-Rep. Moldova
          • am dansat Hora Unirii în Parcul Copou
          români de pe ambele maluri ale Prutului





           

          • Aula Magna Mihai Eminescu unde am asistat la repetițiile unui concert de muzică clasică ce urma să fie prezentat pe 14 februarie 2015 la Grădina Botanică din Iași
           
          Am asistat la retragerea cu torțe a soldaților îmbrăcați în costume de epocă

          Catedrala Mitropolitană ce adăpostește
           moaștele Sfintei Parascheva protectoarea Iașului
           
           ne-am îmbarcat apoi în autocar și ne-am retras acasă cu imagini memorabile, sentimente înălțătoare de Unire, gânduri de a reveni cât mai curând cu un proiect concret de colaborare cu partenerii ieșeni.

    24 de comentarii:

    ales121212 spunea...
    Acest comentariu a fost eliminat de autor.
    Anonim spunea...

    In ziua de 24 ianuarie am avut parte de prima mea calatorie in Romania si anume Iasi.Vreau sa spun un mare multumesc domnului Sebastian ca si-a facut timp pentru noi si ne-a arata unele taine ale Iasului.A fost o calatorie plina cu de toate,cu locuri si monumente istorice care ne-au marcat si ne-au adus aminte de stramosii nostri.

    Anonim spunea...

    Prima mea călătorie la Iași,în urma căreia am rămas profund impresionată.O zi plină de surprize și de clipe de neuitat.Mulțumesc pentru șansa de a vedea frumusețea Iașului și pentru ospitalitate.

    Katt spunea...

    Am avut parte de o călătorie specială. Într-o zi atît pe importantă pentru noi am avut ocazia să explorăm un oraş desebit-Iaşi şi să facem cunoştinţă cu oameni frumoşi la suflet.Multumim dle Sebastian Alexandru pentru ospitalitate şi grijă. Sper să avem o colaborare frumoasă în continuare. Multumim!!!

    Unknown spunea...
    Acest comentariu a fost eliminat de autor.
    Ionela spunea...

    Pentru prima data am vizitat Iasul. A fost o zi foarte frumoasa si de neuitat pentru mine. Am avut posibilitatea sa vad foarte multe locuri deosebit de frumoase. Recomand la toti ca sa viziteze aceste locuri minunate, nu veti regreta. Sper, ca voi mai avea asa posibilitate ca sa revad din nou aceste locuri.
    Multumim mult!!

    Anonim spunea...

    Prima ,dar nu si ultima călătorie a mea la Iași.Au fost de toate,și locuri minunate și momente care vor ramîne în amintire. Am rămas plăcut surprinsă de ospitalitatea ieșenilor .Aduc sincere mulțumiri celor care au facut posibila această excursie.

    Maricica Borșci spunea...

    Ziua de 24 ianuarie a fost una deosebită pentru noi - am dat mâna cu mâna cei cu inima română. Am jucat hora Unirii, am respirat din plin aerul sărbătorii de la Iași. Gazda, în persoana dlui Alexandru Sebastian, a fost destul de ospitalieră cu noi și receptivă la toate doleanțele noastre. Îi mulțumim mult pentru timpul acordat, pentru bunăvoință și sperăm că vom avea un parteneriat viabil între liceul din Chișcăreni și Școala Normală ”Vasile Lupu” din Iași.

    Anonim spunea...

    Va multumim foarte mult Domnul Sebastian pentru atentia oferita grupului nostru din Moldova. Am avut ocazia sa vizionam Iasul - un oras cu inima si cu suflet bland. Sintem foarte bucurosi ca ati fost alaturi si ne-ati indrumat. Am avut o zi plina de surprize neasteptate dar foarte placute.
    Sper sa avem posibilitate de o astfel de calatorii de a vizita Iasul. Va multumim din suflet pentru atentie si ospitalitate si va dorim in continuare succes si rabdare.

    Nadejda Spînu spunea...

    Sînt Nadejda Spînu, director adjunct pentru educație la Liceul Teoretic ”Nicolae Casso” din satul Chișcăreni, raionul Sîngerei, Republica Moldova și una din cele 55 de persoane fericite, care a participat la vizita de studiu la Școala Normală” Vasile Lupu” din orașul Iași, România. Călătoria noastră a coincis cu frumoasa sărbătoare a poporului român-Ziua Unirii. Am participat cu mare drag la evenimentele enumerate mai sus alături de frații noștri români, am jucat împreună Hora Unirii, am trăit niște emoții deosebite, irepetabile, am fost pătrunși cu adevărat de spiritul patriotismului, a culturii poporului român și a istoriei locale.Scopul vizitei, care a fost schimbul de bune practici cu Asociația ”Voluntarii normaliști”, condusă de profesorul Alexandru Sebastian, a depășit așteptările noastre. Întîlnirea a fost foarte caldă și frumoasă, a fost una productivă, prietenoasă și sperăm în continuare la o colaborare fructuoasă, o relație de prietenie între liceele de pe cele două maluri ale Prutului. Ne dorim foarte mult să colaborăm în continuare, să avem împreună proiecte frumoase, activități cultural-artistice și să ne vizităm reciproc împreună cu copiii din ambele instituții. Credem cu toată făptura noastră, că numai asa, prin activități comune, prin apropiere spirituală și materială, s-ar putea săvîrși visul nostru de veacuri-Marea Unire între Republica Moldova și România.

    Aurelia Șuiu spunea...

    Nu a fost prima mea călătorie la Iași, dar am rămas surprinsă plăcut de bunăvoința și ospitalitatea gazdelor, în persoana dlui A.Sebastian și a Dnei Elena Mănucă.
    O călătorie plină de evenimente frumoase, care ne-au făcut să trăim multe emoții pozitive. Sperăm că vom avea o colaborare fructuoasă pe viitor. Și, sigur, Îi așteptăm la noi în vizită, la Chișcăreni.

    ales121212 spunea...

    Vă mulțumim pentru comentarii și aprecieri și vă asigurăm că veți găsi în noi membrii Asociației Voluntarii Normaliști, elevi și profesori cu mare experiență pedagogică un sprijin real în tot ce veți încerca să faceți în formarea și educarea tinerilor în devenirea lor ca buni cetățeni europeni. Asta înseamnă sprijin ideatic, de colaborare, ajutor material și uman. Dispunem de aceste resurse. De dumneavoastră depinde în ce măsură veți putea scrie proiecte bune și obține sprijin financiar fără de care nu putem face doar cu bunăvoință. Este perioada în care vi se va aloca resurse bugetare de preaderare și dacă vreți să sprijiniți comunitatea de elevi și profesori în a se forma și instrui va trebui să vă conturați un grup de profesori care să poată scrie proiecte bune, convingătoare cu impact major duse la bun sfârșit de o echipă inimoasă. Ca director aveți misiunea să găsiți acea echipă, să o sprijiniți și să o stimulați în a scrie și derula cu succes proiecte. O spun din propria experiență. Vă sprijinim și vă dorim succes în acest demers.

    Unknown spunea...

    Ne-am planificat o vizită la Iași cu o lună în urmă.
    Am creat rețeaua ONG-lor din Chișcăreni și doream să facem cunoștință cu ONG-uri din România, să facem schimb de experientă. D-na Viorica Ignatiuc a fost responsabilă de a stabili legătura cu persoane, care ar putea organiza o astfel de vizită. Știu că a fost organizat totul prea repede și că trebuia, de fapt, să ne deplasăm cu 20 persoane din Republica Moldova. Dar ideia să prindem 2 iepuri a fost a D-lui Sebastian Alexandru, care i-a scris D-nei Viorica despre activitățile, care vor avea loc pe 24 ianuarie în or. Iași. Și am luat decizia de a arenda un autocar mare și a organiza această deplasare pentru 55 persoane.
    Ziua de 24 ianuarie va rămîne pentru mult timp în memoria noastră. Să dansezi Hora Unirii împreună cu președintele țării, Klaus Iohannis, să asculți muzică de calitate din România și Moldova, să vezi fețele fericite ale românilor cu tricolorul în mâni, este ceva minunat.
    Din grupul nostru făceau parte persoane, care gândesc românește, care savurau feeria sărbătorii. Eu personal nu am paticipat la întîlnirea de la Școala normală ”Vasile Lupu”, fiindcă împreună cu un grup de cetățeni am făcut o excursie prin oraș. Eu, în calitatea mea de primar, vreau să le mulțumesc D-lui Alexandru Sebastian și D-nei Mănucă Elena pentru timpul foarte prețios oferit nouă, pentru deschiderea pe care o au D-lor pentru noi- basarabenii. Într-o zi atît de importantă, cînd fiecare putea să serbeze împreună cu familia, D-lor au fost alături de noi și ne-au ghidat prin cele mai importante locuri ale or. Iași. Cînd pășeam prin parcul Copou, aveam impresia că merg pe urmele marelui Eminescu și Creangă. Cînd ansamblul din Chișcăreni cînta cîntecul ”Dorul Basarabiei” emoțiile ne umplea sufletul. Aceasta nu se uită. Sîntem bucuroși să Vă avem ca oaspeți la Chișcăreni cît mai degrabă.

    Raisa Razlog spunea...

    Îmi va rămîne pentru mult timp în memorie Ziua de 24 ianuarie 2015,unde am avut posibilitatea să particip împreună cu colectivul din Chișcăreni la multe evenimente care au avut loc în această zi,alături de frații noștri români.
    Am admirat frumusețea Iașului,locurile și monumentele istorice,unde pentru a savura din acestea am fost ghidați de Dnul Sebastian Alexandru.Îi mulțumesc mult pentru ospitalitate,pentru schimbul de bune practici cu Asociația,,Voluntarii normaliști".
    Revenind acasă am împărtășit emoțiile pozitive pe care le-am trăit în colectivul meu de profesori și elevi din Gimnaziul Mărinești.Sper să găsesc și eu acea echipă de a scrie și derula cu succes proiecte.Vă mulțumesc mult.

    Erimei Svetlana spunea...

    Ziua de 24 ianuarie a fost o zi deosebita si chiar speciala pentru mine.Pe linga faptul ca am jucat Hora Unirii,am vazut "in carne si oase"Demnitarii de Stat ai Romaniei,am vizitat multe locuri interesante,cum ar fi si Muzeul Literaturii Romane-Casa Pogor,Scoala Normala "Vasile Lupu" din Iasi.Pentru toate surprizele placute,pentru atentia si ospitalitatea acordata noua-unui grup de basarabeni ii multumim mult d-lui Sebastian Alexandru-gazda orasului Iasi.Mi-asi dori sa avem un parteneriat intre Gimnaziul Prepelita si Scoala Normala "Vasile Lupu" din Iasi.

    Galina Cucoș spunea...

    Duminică 25 ianuarie, mă odihneam după o călătorie foarte interesantă la Iași. La un moment, copii mei ( 3 din cei 4) au început să mă întrebe ce mi-a plăcut cel mai mult în țara vecină. Am început a le povesti despre drumurile înguste și foarte curate din orășeșul Iași, despre locurile extraordinare care îți răpesc privirea și pe timp nefavorabil, despre comportamentul liniștit al locuitorilor și multe alte lucruri interesante însoțite de poze. Le-am spus că au toate șansele să-și continuie studiile în acest orășel deosebit dacă vor învăța bine și se vor implica în diverse activități educative de voluntariat. Ceea ce a urmat m-a impresionat cel mai mult. Băiatul meu care acum este în clasa a 7-a, și pe care îl întrebam permanent dacă și-a pregătit temele, a luat în grabă geanta și a început să-și pregătească temele pentru acasă. Astăzi, împreună cu un coleg de clasă au făcut prima oră de voluntariat cu clasa a 2-a , învățîndu-i să joace șah. Sînt convinsă că acele poze, care la prima vedere sînt atît de simple, vor motiva spre învățare, cel puțin, cîțiva elevi. Vreau să mulțumesc din suflet persoanelor ce au inițiat această călătorie: d-nei Viorica Ignatiuc, d -nei Silvia Țurcanu, d-lui Sebastian Alexandru, d-nei Mănucă Elena. Așteptăm cu nerăbdare următoarea vizită la Iași ( sper să fie curînd ).

    ales121212 spunea...

    Comentariul Doamnei Cucoș cu „povesti despre drumurile înguste și foarte curate din orășeșul Iași” îmi amintește de o scenă nostimă petrecută la Liceul Economic nr.2 din Iași unde tocmai sosisem pentru prima dată ca profesor acum 15 ani. Tocmai reveniseră acasă câțiva elevi practicanți ce fuseseră într-un proiect Leonardo da Vinci în Italia ca patiseri și ospătari. Povesteau/diseminau experiența trăită acolo, ce au învățat, ce probleme au avut etc... după care au urmat întrebarile din public. Prima întrebare:„Ce te-a impresionat cel mai mult acolo-în Italia?”
    Răspunsul imediat-„CURĂȚENIA”.
    Am sărit în sus ca ars și le-am explicat că n-ar fi trebuit să fie surprinși de curățenie dacă și acasă s-ar respecta normele de curațenie. „Asta-i starea de normalitate într-o țară civilizată. Deci voi ați fost surprinși de altă normalitate pentru ca normalitatea de acasă este MIZERIA de tot felul. Cu ea v-ați obișnuit și altă normalitate vă surprinde”. Au înțeles că au ceva de făcut; să-și schimbe starea de normalitate nemaifăcând mizerie încât curățenia să devină ceva normal-firesc.

    Maria Țurcanu spunea...

    „România s-a născut la Iași”

    Acesta a fost laitmotivul manifes-tărilor desfășurate la Iași-România. La sfârșitul săptămânii precedente, toată suflarea românească a venit la Iași pentru „a da mână cu mână cei cu inima română”, și de a participa la manifestările de amploare organizate de municipialitatea ieșeană cu prilejul omagierii a 156 de ani de la Unirea Principatelor Române.
    La eveniment au fost prezenți președintele României Klaus IOHANNIS, premierul României Victor PONTA, precum și mai mulți membri ai Guvernului, alături de primarul municipiului Iași, Gheorghe NICHITA, de președintele Consiliului Județean Iași, Cristian ADOMNIȚEI. Alături de oficialitățile centrale și locale ale statului român la eveniment au participat: primarul municipiului Chișinău, Dorin CHIRTOACĂ, alți conducători și lideri politici, artiștii consacrați: Nicolae și Isidor GLIB și delegaţia din raionul Sângerei.
    Maria ŢURCANU

    Sâmbătă, 24 ianuarie curent, oraşul Iaşi a găzduit aproximativ 6000 de persoane adunate dis-de-dimineaţă în Piaţa Unirii, pentru a lua parte la manifestările cu prilejul împlinirii a 156 de ani de la Unirea Principatelor Române. O delegație din raionul Sângerei, în număr de 55 de persoane alcătuită în cea mai mare parte, din tineri și adulți din Chișcăreni, din orașul Sângerei, satele Prepelița, Sloveanca, Sângereii Noi, Ciuciuieni, Tăura Veche, au trecut Prutul, pentru a participa la manifestările de amploare, eveniment de înălţare sufletească. Aceasta s-a întâmplat grație eforturilor depuse de ambițioasele organizatoare, Silvia ȚURCANU, primara comunei Chișcăreni, Viorica IGNATIUC, profesoară de istorie, Liceul Teoretic „Nicolae Casso” și directoarea Centrului de Orientare și Promovare Europeană „Dialog”, cele cu un spirit creator de stări sufletești irepetabile. Efortul lor, să recunoaștem, este principiul lor, mai bine-zis, prin ele „lucrează energiile benefice” ce parcurg acest spațiu românesc.
    Sosiți la Iași, am fost întâlniți și însoțiți de Sebastian ALEXANDRU, profesor de informatică Școala Normală „Vasile LUPU” din Iași. Ne-am simțit cu toții fericiți participând la un eveniment de mare avengură. Pe tot parcursul zilei am trăit sentimente copleșitoare, profunde, fără a ascunde emoțiile, îmbrățișându-ne cu cei de peste Prut.
    „Ziua de 24 ianuarie va rămâne pentru mult timp în memoria noastră. Să dansezi Hora Unirii împreună cu președintele țării, Klaus IOHANNIS, să asculți muzică de calitate din România și Moldova, să vezi fețele fericite ale românilor cu tricolorul în mâni, este ceva minunat.
    Membrii delegației noastre savurau feeria sărbătorii. Eu personal nu am participat la întâlnirea de la Școala normală „Vasile LUPU”, fiind-că împreună cu un grup de cetățeni am făcut o excursie prin oraș. În calitatea mea de primar, vreau să le mulțumesc lui Sebastian ALEXANDRU și Elenei MĂNUCĂ pentru timpul foarte prețios oferit nouă, pentru deschiderea pe care o au pentru noi-basarabenii. Într-o zi atât de importantă, când fiecare putea să serbeze împreună cu familia, au fost alături de noi și ne-au ghidat prin cele mai importante locuri ale orașului Iași. Pășeam prin parcul Copou și aveam impresia că merg pe urmele marelui EMINESCU și CREANGĂ. Când ansamblul din Chișcăreni cânta cântecul „Dorul Basarabiei” emoțiile ne umpleau sufletul. Aceasta nu se uită.”declara Silvia ȚURCANU.
    Manifestările din ziua de 24 ianuarie curent, au început cu un concert de muzică populară, urmat de sosirea oficialităților centrale și locale, de intonarea imnului național. În scenă, alături de artiști consacrați din românia au evoluat Nicolae și Isidor GLIB. Înalt Prea Sfințitul (ÎPS) Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, a oficiat împreună cu un sobor de preoți și diaconi slujba Te Deumului în amintirea făuritorilor Unirii din anul 1859.

    Maria Țurcanu spunea...

    Un amalgam imens de emoţii a copleşit miile de români, ascultând mesajele emotive ale autorităţilor, inclusiv a președintelui României, Klaus IOHANNIS, care cu gândul la marii înaintași și la Alexandru Ioan CUZA reitera: „Cred că cea mai importantă lecție e puterea solidarității, priceperea de a construi un consens în jurul unui ideal național. Ziua Unirii Principatelor Române, moment simbolic din istoria României, ne readuce aminte cât de importante sunt solidarizarea și unitatea unui popor.”
    După alocuțiunile oficialităților, ÎPS Mitropolit Teofan a vorbit despre necesitatea fidelității față de dorințele făuritorilor Unirii: „Comemorarea corectă a marelui eveniment impune fidelitate față de cei care au stat la rădăcina actului Unirii. Pentru Dumnezeu și țara lor, ei au știut să împlinească două lucruri, rar întâlnite din păcate în istoria noastră: să depășească orgoliile personale, ambițiile de grup și interesele regionale, să asculte vocea poporului și s-o urmeze întocmai, chiar dacă viitorul neamului era proiectat atunci altfel de mai-marii vremii. Înscrierea în aceiași traiectorie înseamnă o aniversare reală, onestă și inspiratoare în numele unei Românii destinate să-și păstreze, să-și redescopere și să lupte cu demnitate și curaj pentru locul ei specific, distinct și respectat în simfonia națiunilor europene și în lume.”
    Manifestările publice au continuat cu depunerile de coroane și jerbe la statuia din Piața Unirii, cu defilarea gărzii de onoare, iar la final, potrivit tradiției, cei prezenți s-au prins în Hora Unirii. A fost o onoare pentru noi, cei din raion să ne prindem în Hora alături de marile oficialități ale statului român.
    „Delegația raionului, însoțiți de receptivii și generoșii Sebastian ALEXANDRU și Elena MĂNUCĂ, profesoară de limba și literatura română, am participat la mai multe activități, care cu adevărat ne-au mângâiat sufletele, ne-au înaripat și ne-au cimentat speranțele că Adevărul și Dreptatea oricum își vor revărsa întreaga lor lumină și binecuvântare peste destinul basarabenilor. „Hai să dăm mână cu mână/ Cei cu inima română”, ne îndemnau membrii Asociației Tinerilor Români din Afara Granițelor (ATRAG).
    Ei au interpretat un florilegiu de melodii româneşti răscolitoare,” susține Viorica IGNATIUC.
    Semnificativ şi profund emoţionat acel moment când talentatele, inconfundabilele şi inegalabilele chişcărence au cântat în preajma Teiului lui EMINESCU cunoscutele şi recunoscutele cântece româneşti „Dorul Basarabiei”, „Prutule apă curată”, etc., care ne redau de fiecare dată când le ascultăm starea de spirit, răvăşesc speranţele şi iluziile, încât atunci când am aruncat o privire în jur am văzut chipurile celor prezenţi emoţionaţi până la lacrimi…
    Piața Unirii din Iași a fost arena unor vibrante manifestări de simțire și gândire românească. Oficialitățile prezente, la invitația Mitropolitului Moldovei și Bucovinei, au poposit timp de câteva minute la Reședința Mitropolitană. IPS Părintele Teofan, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi, a săvârșit, în biserica Mănăstirii „Sfinții Trei Ierarhi” din Iași, o slujbă de Parastas pentru domnitorul Alexandru Ioan CUZA și pentru înfăptuitorii Unirii Principatelor.
    După slujba Parastasului, în Sala Gotică a Mănăstirii „Sfinții Trei Ierarhi,” în prezența prim-ministrului României Victor PONTA, a fost semnat un protocol de colaborare între orașele Iași, Chișinău și Cernăuți. Documentul, semnat de primarii celor trei orașe, prevede inițierea de proiecte comune în domeniile educației, culturii și administrației publice. Ziua festivă de la Iași s-a încheiat cu ceremonia de retragere cu forțe a trupelor de militari. Precum spuneau înțelepții noștri latini sfârșitul încununează opera, Ziua Unirii Principatelor a finalizat cu arborarea drapelului național pe cea mai înaltă clădire a Complexului Palas. Acest impresionat și solemn convoi, înfășurat în flamurile Sfântului Tricolor al Neamului Românesc de pretutindeni se revărsa ca o apă vie şi cristalină.

    Maria Țurcanu spunea...

    Persoane din raionul nostru susțineau că au trăit o sâmbătă a spiritului românesc. Mai jos propunem unele impresii din călătorie:
    Svetlana GALBEN, directorul gimnaziului din Sloveanca: „O impresie deosebită ne-a lăsat vizita la Școala Normală „Vasile LUPU.” Domnul Sebastian, s-a dovedit a fi o persoană foarte deschisă, receptivă, împărtășind din experiența acumulată atât în domeniul învățământului, cât și implementarea proiectelor și atragerea investițiilor străine.
    Vizitând prima Universitate din Iași „Alexandru Ioan Cuza”, îndeosebi Sala Pașilor pierduți atenția noastră a fost atrasă de faimoasele picturi ale pictorului contemporan român, Sabin BALAȘA. În Aula Magna „Mihai EMINESCU” am fost martorii unei repetiții către un evenimemt ce urmează să se desfășoare la 14 februarie curent, în grădina botanică a orașului Iași. Am ascultat piese vocale nemaipomenite în interpretarea unui grup coral universitar.”
    Lilia CUMPĂTĂ, directoarea gimnaziului din Flămânzeni: „Mă simt onorată să mă aflu la Iași, alături de marile personalități ale statului român, omagiind cei 156 de ani de la Unirea Principatelor. E salutabilă intenția organizatoarelor, Silvia ȚURCANU și Viorica IGNATIUC, cât și a celor care ne-au invitat la aceste manifestări de spirit românesc.”
    Angela ALBU, directorul gimnaziului din Ciuciuieni: „Este înălțător să omagiem împreună 156 de ani de la Unirea Principatelor. La înălțimea acestor cote a dăruirii și jertfirii de sine și-au trăit viața înaintașii noștri. Ei au făcut parte din familii de spirite rare, care au fost profund pasionați și marcați de întrebările fundamentale ale românilor, pe care au încercat să le rezolve, dominați fiind de ele. O filă deosebită a fost popasul delegației noastre la Muzeul Literaturii Române-Casa Pogor, unde am pășit același prag, trecut și de marile personalități ale literaturii române din cea de-a II-a jumătate a secolului XIX, membrii societății literare „Junimea”.
    Marcela BORȘCI, directorul Liceului Teoretic „Nicolae CASSO”: „Suntem mândri de tinerii liceului nostru-frumoşi, inteligenţi, ingenioşi, dornici de a cunoaşte adevărul, tineri cu verticalitate şi demnitate, care nu renunţă la visul înaintaşilor de a-şi vedea ţara reîntregită. Avem toată încrederea că asemenea tineri, vor duce acest vis, în pofida tuturor nevoilor de la noi din ţară, la finalitate.”
    Valentina CEAUŞCEAC, primara comunei Sângerei Noi: „Cu deosebită plăcere am dat curs invitaţiei colegei Silvia ŢURCANU, de a fi prezentă la cei 156 de ani de la Unirea Principatelor de la Iaşi. Am venit aici, să ne descoperim, să ne susţinem, să ne iubim şi să ne mărturisim suferinţa şi dorul nostru cel mare. Dumnezeu de Sus „Locu-aici ne-a pus.” Asistând la manifestările ieşene aveam senzaţia că Mântuitorul se afla chiar printre noi. De fapt, aşa şi era, fiindcă Creatorul Lumii ne-a adus în ziua de 24 ianuarie curent, la Iaşi, la cel mai luminos dar Speranţa în Idealul Unirii, care este în noi, cu noi, cu noi şi azi, şi mâne, şi întotdeauna.”
    Svetlana EREMEI, directoarea gimnaziului Prepelița: „Pe lângă faptul că am jucat Hora Unirii, am văzut „în carne și oase" demnitarii de Stat ai României, am vizitat multe locuri interesante, cum ar fi și Muzeul Literaturii Române-Casa POGOR, Școala Normală „Vasile LUPU" din Iași. Pentru toate surprizele plăcute, pentru atenția și ospitalitatea acordată nouă-unui grup de basarabeni îi mulțumim mult lui Sebastian ALEXANDRU-gazda orașului Iași. Mi-aș dori să avem un parteneriat între gimnaziul Prepelița și Școala Normală „Vasile LUPU" din Iași.”

    Maria Țurcanu spunea...

    Maria BAJURA, directoarea gimnaziului „Adrian PĂUNESCU” din satul Copăceni: „Cuvinte de recunoştinţă organizatorilor acestei deplasări, la o sărbătoare de neuitat. Ne-a uimit foarte mult organizarea la înalt nivel a manifestărilor, prezenţa masivă şi intresul faţă de înaintaşii noştri.”
    Nadejda SPÂNU, director-adjunct pentru educație LT „Nicolae CASSO”: „Călătoria noastră a coincis cu frumoasa sărbătoare a poporului român-Ziua Unirii. Am participat cu mare drag la evenimentele enumerate mai sus alături de frații noștri români, am jucat împreună Hora Unirii, am trăit niște emoții deosebite, irepetabile, am fost pătrunși cu adevărat de spiritul patriotismului, a culturii poporului român și a istoriei locale.”
    Raisa RĂZLOG, directoarea gimnaziului Mărinești: „Am admirat frumusețea Iașului, locurile și monumentele istorice, unde pentru a savura din acestea am fost ghidați de Sebastian ALEXANDRU. Le mulțumesc mult pentru ospitalitate, pentru schimbul de bune practici cu Asociația, Voluntarii normaliști.”
    Am revenit de la Iași, înnobilaţi şi convinşi că adevărul şi cauza dreaptă învinge şi că toate se întâmplă la momentul potrivit. E un sentiment pe care românii de pretutindeni ne-au făcut să-l retrăim, participând la această sărbătoare de rezonanţă.
    Manifestările de la Iași, ne-au facut să credem în Democraţie şi în viitorul european.
    Ornicul din R. Moldoca, chiar dacă nu mişcă întotdeauna acele spre vectorul european, nicidecum nu ne dă o altă alternativă nouă.
    Ceasul R. Moldova este potrivit cu cel al EUROPEI!

    ales121212 spunea...

    Am văzut emoționantele întruniri de la Chișinău azi 29 Martie 2015 ocazionate de împlinirea a 97 de ani de la Unirea Basarabiei cu România, la 27 martie 1918. Atunci Sfatul Tarii decidea:„În puterea dreptului istoric şi dreptului de neam, pe baza principiului ca noroadele singure să-şi hotărască soarta lor de azi înainte şi pentru totdeauna se uneşte cu mama ei România.” Am văzut tineretul trezit la realitate și în care ne e speranța realizării UNIRII celei MARI. Pe cînd un alt Sfat al Tarii care să decidă aceeași UNIRE. Se pare că politicienilor de acolo le convine situația știindu-și periclitate scaunele călduțe. „Speranța însă moare ultima „.

    PS. Avem de gând să facem in Iunie 2015 cu 28 de elevi și doi profesori (jumătate dintre ei fiind din Basarabia) o vizită de 1-2 zile pe la Sîngerei și apoi la Universitatea din Chișinău unde suntem invitați. Ne asigurăm transportul. Ne puteți sprijini în vreun fel sau toată lumea e ocupată în acea perioadă ? Vom aduce detalii dacă ideea este susținută.
    Cu respect,

    sebastian spunea...

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=938258122908524&set=a.290192554381754.67291.100001730366123&type=3

    La multi ani dragi profesori !

    Ganduri frumoase ma anima la gandul ca 5 octombrie 2015 a trecut asa de repede ca nici n-am putut sa ne dam seama.
    Fiti sanatosi, fericiti si veseli in nobila voastra misiune de a forma si educa generatii.

    Unknown spunea...

    Multumim frumos pentru felicitare!!!
    Va trimitem si noi doar ginduri frumoase!!!