marți, 16 decembrie 2014

VOLUNTARIAT DE CRACIUN 2014 la CHILISOAIA

Intrată în obișnuința activităților de voluntariat ale elevilor Liceului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași, `acțiunea Chilișoaia` de a trimite copiilor din familii nevoiașe un număr de 70 de pungi cu cadouri de Moș Crăciun, fiecare în valoare de 20 RON, a fost îndelung pregătită și derulată impecabil pentru a treia oară. Sufletul acestor acțiuni a fost și este Doamna profesoară Elena Mănucă, Consilier educativ al Liceului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași. 
Ea a ales ECHIPA, a gândit programul, instrumentele de lucru, etapele, resursele și toate celelalte activități în cele mai mici detalii. Așadar lipsiți de resurse financiare pentru această acține, am organizat `Dansul bobocilor`, după care a rezultat un venit de 900 RON. Au urmat acțiuni de colectare de fonduri din donații, ocazie cu care fostul nostru elev Emilian Ciocârlie și-a donat bursa pe două luni, un gest deosebit de frumos și plin de omenie, fondurile rotunjindu-se la 1400 RON.
Cu acestea, am plecat la achiziționarea obiectelor (jucării, dulciuri, mici gadget-uri) necesare alcătuirii cadourilor. La aceste acțiuni a mai participat alături de Doamna Mănucă, eu și Valeriu Țurcanu de la clasa a XI-a C. Am pregătit coșuri de transportat pungile, le-am încărcat într-o remorcă și am venit cu ele la școală în noaptea de 15 decembrie 2014.
Aici ne-am mobilizat alte 10 eleve pentru a pune în pungi toate aceste cadouri. A doua zi dimineață totul era pregătit, le-am încărcat în aceeași remorcă și am plecat spre Chilișoaia. Aici ne așteptau toți copiii din sat și Parintele Bogdan de la Biserica din Chilișoaia împreună cu câteva enoriașe. Sub atenta privire a lui Moș Crăciun copiii din Chilișoaia îndrumați de Părintele Bogdan au  dus în biserică toate aceste cadouri și în fața altarului au început un cor de colinde.  
 Copiii au colindat, au spus urături, poezii cu Moș Crăciun, colinde mai puțin știute de publicul larg, toate în fața unei asistențe numeroase formată din frați mai mari, părinți, invitați și delegația Liceului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași formată din elevii Valeriu Țurcanu din clasa a XI-a C, Eduard Ailoaiei si Dorin Anița de la clasa a XII-a E și profesorul Alexandru Sebastian (pe post de șofer). A fost cea mai plăcută zi de ajun de Crăciun la care am asistat, ea fiind rodul unor acțiuni bine gândite, derulate și încheiate în urma cărora am văzut zâmbetul și bucuria pe fețele micilor copii din Chilișoaia.
Aveam să realizez că am dat viață spiritului Crăciunului, că am format viitorii învățători, azi elevi ai Liceului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași în spiritul voluntariatului. Ne-am despărțit de copii, de frații și părinții lor cu zâmbetul pe buze și cu speranța altor întâlniri cel puțin la fel de bine organizate și finalizate. Fotografiile realizate sunt dovezi ale celor relatate mai sus. 

Crăciun fericit copii !
Ați văzut că dacă ați fost cuminți, ascultători și ați  învățaț bine Moșul nu v-a ocolit ? 
La anu' poate va veni și mai bogat; totul depinde de voi. 
Așteptați-l ....

Un comentariu:

ales121212 spunea...

Test verificare scriere comentarii