joi, 28 iunie 2007

Bani europeni pentru incluziunea sociala a romilor

A fost lansat Programul Phare - Accelerarea implementarii Strategiei Nationale de imbunatatire a situatiei romilor. Bugetul Uniunii Europene alocat pentru aceste proiecte este de 2.830.000 milioane euro, iar termenul limita pentru trimiterea cererilor de finantare este 31 iulie 2007.

OBIECTIVE GENERALE:
Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea situatiei romilor in vederea promovarii incluziunii sociale a romilor care nu au acces la serviciile publice sau pe piata muncii.

ACTIVITATI ELIGIBILE:
Mecanism pentru punerea in legalitate a cetatenilor de etnie roma (responsabili: autoritatea publica de la nivel judetean, autoritatea locala si ONG-uri rome):
- estimarea numarului de persoane de etnie roma aflate intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii: fara certificate de nastere; fara certificate de casatorie; fara act de identitate; fara act de proprietate.
- eliberarea actelor de stare civila, de identitate si de proprietate (responsabili: autoritatea locala si ONG in colaborare).

Consiliere si asistenta (responsabili: ONG eligibil si consilierul local): acordarea de consiliere si asistenta continua pe durata proiectului referitoare la actele de stare civila, de identitate si de proprietate.

Angajarea unui consilier (responsabil: Autoritatea locala): angajarea unui consilier pe problemele romilor in cadrul Primariei, preferabil din randul membrilor comunitatii rome.

Mediere (responsabil: ONG eligibil): mediere a obtinerii drepturilor civice si sociale pentru cetatenii care nu au avut anterior acces la acestea datorita lipsei actelor.

Alte activitati eligibile:
- acordarea de asistenta pentru parteneriatele locale (ONG-uri si autoritati publice) in vederea dezvoltarii unor proiecte sustenabile;
- acordarea de asistenta cetatenilor de etnie roma in vederea accesarii serviciilor publice, inclusiv inregistrarea la medicul de familie, Agentia de Ocupare a Fortei de Munca, alte servicii sociale;
- desfasurarea unor activitati de constientizare cu privire la importanta actelor de identitate/stare civila/proprietate.

CINE POATE SOLICITA FINANTARE:
Solicitantii eligibili sunt institutiile publice de la nivel judetean in parteneriat cu organizatii non-guvernamentale eligibile sau ONG-urile eligibile in parteneriat cu institutiile publice judetene. Parteneriatul cu Serviciile Publice Comunitare de Evidenta a Persoanelor este obligatoriu.

Organizatiile non-guvernamentale eligibile sunt toate organizatiile nonguvernamentale constituite conform normelor in vigoare care au experienta in implementarea de proiecte vizand imbunatatirea conditiei comunitatii rome sau care asigura

participarea directa a comunitatii rome din locatia pentru care se depune cererea de finantare.

Parteneriatul este o conditie obligatorie pentru toti solicitantii si trebuie sa fie activ si functional in toate etapele proiectului (elaborare, implementare, monitorizare si evaluare).

DURATA PROIECTULUI:
Durata proiectului nu poate fi mai mica de 6 luni si nici sa depaseasca 12 luni.

CONDITII DE FINANTARE:
Suma globala indicativa disponibila pentru prezenta cerere de oferta de proiecte de finantare este de 2,83 milioane euro (din care Phare maxim 2,00 milioane, 0,83 milioane co-finantare).

Valoarea maxima a finantarii ce se poate acorda proiectelor finantate in cadrul componentei este de 50.000 euro. Finantarea nu poate depasi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului.

Diferenta trebuie sa fie acoperita din resursele proprii ale solicitantului sau ale partenerilor acestuia, sau din alte surse decat bugetul Comunitatii Europene sau Fondul European de Dezvoltare.

TERMEN LIMITA:
Termenul limita de primire a Cererilor de finantare este 31 iulie 2007, ora 16.00 (ora oficiala a Romaniei).

UNDE SE DEPUN CERERILE DE FINANTARE:
Cererile de finantare trebuie primite intr-un plic sigilat prin posta recomandata, curier sau depunere personala, la adresa:

Secretariatul General al Guvernului
Unitatea de Implementare Program
Piata Victoriei, nr.1, corp A, cam. 2A
sector 1, Bucuresti

DOCUMENTELE NECESARE:
Textul complet al apelului pentru propuneri de proiecte este disponibil pe site-ul : http://www.sgg.ro/index.php?implementare_program_documente

DETALII DE CONTACT:
Solicitantii pot adresa intrebari prin e-mail sau prin fax, pana cel tarziu pe 5 iulie 2007 la urmatoarele adrese:

e-mail: uip@gov.ro
fax: 021 3191568
In atentia: Liviu Costache

Raspunsurile la intrebarile adresate vor fi trimise solicitantilor pana cel tarziu pe 15 iulie 2007.

Intrebarile care pot fi relevante si pentru alti solicitanti, impreuna cu raspunsurile, vor fi publicate pe pagina internet : http://www.sgg.ro/index.php?implementare_program_documente

Grupuri tinta

Autoritati publice centrale
Autoritati publice locale
Institutii publice centrale
Institutii publice locale
ONG-uri

Cine suntem şi ce vrem ?

Asociaţia “Voluntarii Normalişti”, cu sediul la Şcoala Normală "Vasile Lupu" Iaşi,
  • Municipiul Iaşi, Aleea Mihail Sadoveanu nr. 46,
  • cod postal 700489
  • telefon / fax: +40232 219011
  • COD FISCAL: 21965683
  • COD IBAN  RO91BRDE240SV77485622400
e-mail: voluntariinormalisti@yahoo.com

Web: http://voluntariinormalisti.blogspot.com

Asociaţia “Voluntarii Normalişti”, funcţionează din 12.06.2007, s-a constituit cu scopul de a sprijini Şcoala Normală “Vasile Lupu” Iaşi în derularea proiectelor finanţate de UE, MECT sau Guvernul României, să deruleze programe de instruire a adulţilor din sectorul învăţământ si să sprijine voluntariatul comunitar.

Asociaţia “ VOLUNTARII NORMALISTI ” este:
  • o organizaţie neguvernamentală,
  • persoana juridica de drept privat,
  • fără scop patrimonial,
  • bazata pe promovarea valorilor civice, ale democratiei si statului de drept, ale cetateniei europene, multiculturalitaţii si multilingvismului,
  • constituită şi funcţionând în conformitate cu Ordonanţa nr. 26, din 30 ianuarie 2000, publicată în Monitorul Oficial nr.39, din 31 ianuarie 2000.

MEMBRI FONDATORI:
  1. Alexandru Sevastian - presedinte
  2. Cosovanu Irina-Ofelia - vicepresedinte
  3. Ungureanu Mihaela - secretar
  4. Responsabil PR - Manuca Elena
Deoarece membrii Asociatiei au dreptul de asociere conform Art. 21 si Art. 22 din STATUTUL ASOCIATIEI VOLUNTARII NORMALISTI care spun :
"Art. 21. Membrii asociaţiei se pot grupa în filiale teritoriale locale, acolo unde numărul membrilor este de minim trei. Structura de conducere se compune din minim trei persoane: un preşedinte, un secretar şi un membru (casier, trezorier).
Art. 22. Filialele se înfiinţează în urma unei Adunări generale, a cărei proces verbal trebuie recunoscut de Comitetul director al asociatiei, care emite o decizie internă de recunoaştere. (1)Orice filială recunoscută, poate avea personalitate juridică proprie, stampilă, publicaţii şi proiecte de finanţare care să servească scopurilor asociatiei şi să contribuie astfel la dezvoltarea comunităţii din care face parte."
Anunţăm pe toţi foştii elevi şi colaboratori ai Şcolii Normale "Vasile Lupu" Iaşi, astăzi "dascăli" la catedră sau în alte sectoare publice de activitate, că pot deveni membri ai Asociaţiei "Voluntarii Normalişti" organizându-se conform Art.22 într-o filială locală la locul lor de muncă şi primind recunoaşterea noastră, urmând să se bucure de toate drepturile ce decurg din această asociere privind instruirea, derularea de proiecte sau reprezentarea ca grup social.

Ne puteti contacta la adresa
  • Aleea Mihail Sadoveanu nr. 46 Poştal code: 700489 Iaşi
  • telefon / fax: +40232 219011 sau
  • telefon / fax: +40232 214955
Potrivit Legii nr. 571/2003, 1% din impozitul pe venitul anual poate fi direcţionat în contul Asociaţiei, completând pe fişa dumneavostră de impozit: Capitolul H. Secţiunea 2. Sponsorizare entitate nonprofit. Venitul dumneavoastră nu va fi afectat cu nici un leu. Dacă aveţi venituri de la un singur angajator care vă completează fişa fiscală de tip (FF1), este tot ce trebuie să completaţi în declaraţia de venit global. Treceţi datele organizaţiei: nume, cod fiscal şi cont bancar. Atenţie contul bancar în format IBAN are 24 de cifre. Nu vă faceţi probleme dacă nu cunoaşteţi suma corespunzătoare a 1% din impozit. Va fi calculată de către organele fiscale. Puteţi lăsa căsuţa necompletată. Aveţi posibilitatea să susţineţi şi dumneavoastră acţiunile caritabile ale Asociatiei şi să promovaţi o atitudine europeană, consemnând în fişa dumneavoastră de impozit pe venitul global redirecţionarea acestui procent către Asociatie, având în vedere următoarele date fiscale:

Numele asociaţiei: ASOCIAŢIA “VOLUNTARII NORMALIŞTI” :

COD FISCAL: 21965683
COD IBAN 
RO91BRDE240SV77485622400

- deschis la BRD GR. SOC. GEN. Ag. Copou Bd. Carol nr. 8


Anexăm articolele de lege referitoare la acest virament:

Art.6. Cheltuielile cu comisioanele datorate pentru viramentele efectuate prin conturi deschise la trezoreria statului vor fi suportate de entităţile nonprofit beneficiare din sumele ce urmează a fi virate în contul acestora. Art.7. Contribuabilii care îşi exprimă această opţiune privind dispunerea asupra unei sume de până la 1% din impozitul pe venitul anual datorat pentru sponsorizare, pot solicita direcţionarea virării acestei sume numai către o singură entitate nonprofit. Pentru informatii suplimentare vă rugăm să accesaţi site-ul: www.unulasuta.ro

Termene limita

Acest instrument afiseaza datele limita de depunere a proiectelor, pentru urmatoarele trei luni, pe programele europene cuprinse in baza de date.

30 iun 2007 Premiul "Tanarul european al anului" si Burse de calatorie

-------------------------------------------

30 iun 2007 TINERET IN ACTIUNE - Actiunea 4.4:
Proiecte care incurajeaza inovatia si calitatea in sectorul tineret

-------------------------------------------

2 iul 2007 Media - Formare (2001-2005)

-------------------------------------------

15 iul 2007 Premiul "Tineri cetateni activi"

-------------------------------------------

15 iul 2007 Premiul EUROPRIX Top Talent

-------------------------------------------

15 iul 2007 Programul de Parteneriat pentru formarea
tinerilor lucratori europeni

-------------------------------------------

3 aug 2007 Programul de Granturi Mici Matra-KAP

-------------------------------------------

15 aug 2007 Premiul UE pentru Patrimoniul Cultural /
Premiile Europa Nostra

-------------------------------------------

17 aug 2007 Burse Marie Curie pentru cercetatorii individuali

-------------------------------------------

31 aug 2007 Stagii de pregatire la Oficiul pentru
Armonizare pe Piata Interna (OHIM) – Marci inregistrate si Designuri

-------------------------------------------

31 aug 2007 Premii pentru eseuri "NATO Manfred Worner - Junior"

-------------------------------------------

1 sep 2007 Stagii la Serviciul de Traducere al Comisiei Europene

-------------------------------------------

1 sep 2007 Orase Infratite

-------------------------------------------

1 sep 2007 Stagii administrative la Comisia Europeana

-------------------------------------------

1 sep 2007 TINERET IN ACTIUNE - ACTIUNEA 2: Serviciul
European de Voluntariat

-------------------------------------------

1 sep 2007 TINERET IN ACTIUNE - Actiunea 1: Tineret pentru Europa

-------------------------------------------

1 sep 2007 Burse de pregatire la Consiliul Uniunii Europene

-------------------------------------------

1 sep 2007 TINERET IN ACTIUNE - Actiunea 3.1: Cooperare cu
tarile invecinate ale Uniunii Europene

-------------------------------------------

1 sep 2007 TINERET IN ACTIUNE - Actiunea 4.3. Formare si retele
ale celor activi in domeniul tineretului si in organizatiile de/
pentru tineret

-------------------------------------------

1 sep 2007 TINERET IN ACTIUNE - Actiunea 5.1 - Intalniri ale
tinerilor si ale responsabililor de politici de tineret

-------------------------------------------

3 sep 2007 Retele europene implicate in lupta impotriva
saraciei si excluderii sociale.

-------------------------------------------

14 sep 2007 Burse UNESCO-L’OREAL pentru tinere femei in
stiintele vietii

-------------------------------------------

15 sep 2007 Stagii de formare la Consiliul Europei

-------------------------------------------